made by me
minden ami tetszik
IDE JÖN A SZÖVEG

Szakácskönyveim...avagy amikből főzök

2012. április 24., kedd

Első házi tésztám

Amikor valakinek elmeséltem, hogy házi tésztát szeretnék készíteni azt kérdezte tőlem, minek foglakozok vele, mikor annyi félét lehet kapni az üzletbe, főzöd meg és már kész is. Igen ez így van…de azért a házi finomabb mint a bolti, és egy új tapasztalat kedvéért is megéri próbálkozni, még akkor is, hogy ha többet nem foglakozunk vele.

Eléggé beleéltem már magam a dologba, és elmeséltem nagymamámnak is, hogy mit akarok (kinek másnak tudnám elmondani: Ő valamikor nagyon sokat készített, én csak ámultam, hogy hogy lehet a tésztát egyben egy asztaltető nagyságúra és papírvékonyra kinyújtani. Emlékszem ott száradtak az asztalon a tészták, majd készült belőlük diós- mákos tészta, és nagyon fincsi húsleves is), erre ő: “hát van nekem egy tésztavágó gépem és olyan csigatészta csináló lapom is ” (ez a masina úgy kb. kétszer annyi idős mint én). Másnapra már az én konyhámban virított a gépecske, használatra várva…

El is készült az első adag, de nem az utolsó…

Hozzávalók:

  • 20 dkg liszt
  • 2 tojás

Az átszitált lisztből egy kupacot készítünk. A kupac közepébe beleütjük a tojások, és villával belülről kifele haladva összekeverjük a liszttel. Miután összeállt a tészta, nekilátunk és addig gyúrjuk amíg ruganyos tésztát nem kapunk. Majd következik a nyújtás (ez volt számomra a legnehezebb része a dolognak). Igyekezzünk minél vékonyabbra nyújtani s máris “formázhatjuk”.

Kinyújtás előtt én a tésztát több darabra vágtam (kicsibe könnyebb volt nyújtani), amivel éppen nem dolgoztam azt egy tányérral leborítottam, hogy ne száradjon ki. Miután sikerült a tésztát kinyújtani, olyan széles csíkokra vágtam mint amilyen széles volt a tésztakészítő masinám. Ezután következett a munkafolyamat legérdekesebb része amikor “ledaráltam” a tésztát és máris megszületett a várva várt hosszú és vékony (lehetett volna vékonyabb) csoda.

Amit nem csináltam: nem pihentettem a tésztát nyújtás előtt (pedig utánanéztem, hogyan is kell készíteni, de akkora volt az izgalom, hogy mi lesz belőle, hogy ez kimaradt). A másik dolog amin egy kicsit átugrottam, hogy nem liszteztem be és nem rázogattam szét a tésztát miután összevágtam, ezért egy kicsit összeragadt. De majd legközelebb….

 

házi tésztaházi tészta2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése