made by me
minden ami tetszik
IDE JÖN A SZÖVEG

Szakácskönyveim...avagy amikből főzök

2012. április 18., szerda

Tejszelet

 

Egy újabb nagy kedvencem a tejszelet, nem telik el úgy vásárlás, hogy ne kerülne a kosárba belőle. Ezután már házilag is el tudom készíteni, és van olyan finom mint az eredeti…jó na azért az eredeti csak eredeti marad…de ez is jó. Amit sikerült lefotóznom az (sajnos) már az utolsó két szelet volt, és ahogy így elnéztem a képet a kettévágás nem sikerült éppen egyformára, de sebaj…

Hozzávalók:

  • 10 dkg étkezési keményítő
  • 3 csomag vaníliás cukor
  • 2,5 dl tej
  • 8 dkg cukor
  • 2 dl habtejszín
  • 1 csomag habfixáló
  • 3 tojás
  • 5 dkg liszt
  • 2 dkg kakaópor
  • 1 tk sütőpor

Keverjünk csomómentesre 5 dkg étkezési keményítőt 0,5 dl tejben. A többi tejet forraljuk fel a vaníliás cukorral és folyamatosan kevergetve adjuk hozzá a keményítős tejet. Főzzük pár percig majd hűtsük le. Válasszuk szét a tojásokat. Verjünk habot a fehérjékből, adjuk hozzá a cukrot majd egyenként a tojások sárgáját.Keverjük össze a lisztet, a kakaót, a maradék étkezési keményítőt, valamint a sütőport, és szitáljuk a tojásos keverékbe. Óvatosan forgassuk össze a masszát. Simítsuk sütőpapírral bélelt tepsibe (ne legyen túl nagy), és süssük 200 fokon 10 percig. Ha kihűlt, vágjuk vízszintesen félbe, majd téglalapokra. Verjünk kemény habot a tejszínből a habfixálóval. Keverjük át a keményítős krémet, és forgassuk bele a habot. Kenjük meg vele a téglalapokat, és borítsuk össze őket. Hűtsük 2 órán át. (na ez nekem nem jött össze, mert nagyon hamar elfogyott) 

Tejszelet

2 megjegyzés:

  1. Ó, ez jónak tűnik, szeretem az ilyen jellegű sütiket. :) Én is csináltam egyszer tejszeletet (kb. 1 éve), ami nagyon ízlett a családomnak. Igaz, kicsit más a receptem... Nem is tudom miért nem sütöttem azóta?? Talán mert annyi receptem van... :))
    Jó az oldalad! :) Ha van kedved, Te is meglátogathatsz engem. ;) Üdv.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdvözöllek az oldalon, örvendek, hogy tetszik:d

      Törlés