made by me
minden ami tetszik
IDE JÖN A SZÖVEG

Szakácskönyveim...avagy amikből főzök

2012. április 25., szerda

Tejberizses desszert

 

Gyermekkoromban elég sok tejberizst ettem, csak akkor nagymamám készítette…az volt az igazi. Úgy gondoltam, hogy itt volt az ideje, hogy én is kipróbáljam…ez lett belőle :D

Hozzávalók:

  • 2 bögre rizs
  • tej
  • 2 tojás
  • ízlés szerint cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • savanykás lekvár

A rizst annyi tejben amennyi ellepi megfőzzük. A tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját a cukorral és vaníliás cukorral kikeverjük, a fehérjét habbá verjük. Mikor már majdnem kész a rizs akkor beleforgatod a tojássárgás cukrot és egy nagyon keveset hagyod meg főni (max. 1 – 2 perc). Végül lazán beleforgatod a habot is (a tojásoktól olyan laza krémes állagú lesz). Rétegezve a savanykás lekvárral melegen tálalva az igazi.

 

tejberizs

2 megjegyzés:

  1. Mmmmm nekem is gyerekkori kedvenc:) Ma is szívesen eszem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem nagyon...csak nagyon ritkán készítem:D

      Törlés